Godinu dana pre antologijske serije EDGE OF DARKNESS, Martin Campbell snimio je četvorodelnu misteriju CHARLIE u kojoj istoimenog privatnog detektiva igra David Warner.
Scenario Nigela Williamsa je angažovan, slično kao i EDGE OF DARKNESS, s tim što se ovog puta radi o misterioznom ubistvu među britanskim sindikalcima i eventualnoj zaveri koja seže u njihovu poveanost sa velikim korporacijama.
Davida Warnera mahom znamo kao uvrnutog negativca ali se ovde vrlo lepo snašao kao cinični privatni detektiv koji vrlo često ima dobru volju izraženiju od veštine.
Scenario Nigela Williamsa donosi i dozu crnog humora, međutim odnosi među likovima su uglavnom surovi, i u osnovi mračni.
Ipak, glavna zvezda ove serije je Martin Cambell koji pakuje sve ovo u jednu stilski doteranu celinu. Način na koji vodi priču, stvara atmosferu, propulzivnost njegovog vizuelnog koncepta, zapravo prenose ovu seriju do cilja i statusa vrhunske televizije.
EDGE OF DARNESS stoga može da stoji u odnosu na CHARLIE kao puno ostvarenje nečega što je ovom prilikom prošlo uspelu generalnu probu.
Uprkos tome što je CHARLIE takođe bavi hladnoratovskim anksioznostima, uvodeći i potencijalni motiv inostrane umešanosti u sindikalne sporove, EDGE OF DARKNESS ipak ima jaču simboliku sa svojom nuklearnom temom, iako pretnja koja je ovde tretirana nije manje realna, a u pogledu paranoje, ni manje potentna.
CHARLIE stoga tek treba da bude iznova otkriven od strane savremene publike krimića.
Нема коментара:
Постави коментар