Pete Berg i Damon Lindelof su radili mnogo pre ulaska Betty Gilpin u projekte ovog pisca. Pa ipak, ne može se osporiti da je ona donela posebnu dozu ikoničnosti novoj Bergovoj seriji, u kojoj zajedno sa njegovom ikonom Taylorom Kitschem ispisuje veoma bitnu stranicu televizijske vestern istorije.
Preko serije YELLOWSTONE i Sheridan-versea, vestern je ponovo u modi na televiziji, a serija 1883 potekla iz njega, bila je možda i ponajbolji produkt cele te priče. AMERICAN PRIMEVAL odlazi u period dugo pre toga, pre Građanskog rata i abolicije, i bavi se problematikom iz vremena kada je Divlji Zapad zaista bio prostor bezakonja, haosa, nasilja i potpune otimačine. To su oni traperski miljei koji su najbliže mejnstrimu stigli preko naslova kao što su JEREMIAH JOHNSON Sydneya Pollacka i Inarrituov THE REVENANT.
Mark L. Smith koji je pisao REVENANT je i ovde scenarista, međutim primarni pakao dešavanja su ipak ljudi a priroda tu donosi svoj doprinos koliko može.
U saradnji sa direktorom fotografije Jacques Jouffretom s kojim je snimio fenomenalni i izvrsno slikani MILE 22, Berg stvara jedan svet izuzetne tenzičnosti, napetih kompozicija, sa dosta pokrete kamere i hiperkinetičnosti. Ne bi bilo sasvim fer reći da nikada nismo videli ovakav vestern jer su se razni reditelji iskazali u ovom žanru na razne načine, a kao reference padaju naročito na pamet dva naslova sa DiCapriom, međutim, nema sumnje da je Berg ovde ponudio jednu novu kombinaciju svih tih elemenata, i spojio je sa priličnom beskompromisnošću scenarija koji odstupa od navike da je vestern žanr hepienda, ili podele pravde svakom prema zaslugama.
Berg priča svoju priču sa integritetom ali ne izbegava da povremeno izmakne tlo pod nogama gledaocu i iznenadi ponekim rešenjem koje udara u temelje žanra. Ne možemo reći da bitan zahvat te vrste nije uradio i Sheridan u 1883, učinivši je "neobnovljivom" za novu sezonu, ali Berg to čini još češće.
Serija nosi prepoznatljiv postupak i uprkos tome što je reč o vesternu i jednoj eksterijernoj priči, reč je o celini koju odlikuje "zatvorena situacija" Imajući u vidu istovremenu raskoš dešavanja i svedenost sila koje su u igri, Berg uspeva da ne uđe u repeticiju već da neprestano podiže uloge.
Serija je politički provokatina zbog svog prikaza Mormona (kojima ovo nije prvi kontroverzni prikaz u Peak TVu, setimo se BIG LOVE sa HBO) ali naročito njihovog velikama Brighama Younga koga oni slave i dan-danas. Prikaz Mormona u ovoj seriji služi kao bitna spona u značenju sa današnjim trenutkom pokazujući da Amerika jeste zemlja hrabrih doseljenika koji su neverovatno napatili da započnu život tamo, da su im ruke ogrezle u krv Indijanaca i drugih rivala, ali i da su razni vidovi verskog ekstremizma i separatizma duboko u korenima te zajednie, te da ne treba da nas zbunjuje što to iznova živi i danas.
Serija podrazumeva određeno uživanje u onome što se dešava. Ko pogleda prve dve epizode ima jasnu sliku kuda se to kreće i do kraja se neće tu sad uvesti neki bitno novi elementi, ali svakako da prve dve epizode nisu dovoljne da se doživi celina, samo da se upozna njena priroda.
AMERICAN PRIMEVAL je ozbiljan trijumf. Vidim je kao limited series. Teško je kod čoveka koji je vodio FRIDAY NIGHT LIGHTS i postavio LEFTOVERSe izjaviti da mu je ovo najbolja serija koju je snimio, ali svakako jeste na njegovom nivou, urađena je pošteno, režirao je svaku epizodu i pratio ju je na svakom koraku.
Нема коментара:
Постави коментар