понедељак, 5. фебруар 2024.

BACKSTROM S01

Leif G.W. Persson je skandinavski pisac krimića čije sam ekranizacije mnogo više gledao nego što sam imao prilika da ga čitam. Tako je i moj susret sa Baeckstroemom bio u jednom romanu objavljenom ovde gde se on pojavljuje nakratko kao svojevrsna falstafovska figura i ako se dobro sećam ne doprinese značajno slučaju.

U to vreme sam gledao i američku seriju BACKSTROM sa Rainnom Wilsonom u naslovnoj ulozi koja je pokušala da uklopi ovog junaka u format network procedurala i koliko se sećam te serije ona je bila dosta solidna ali ništa kapitalno nije postigla. U tom smislu američka verzija Backtroma je bila zapravo jedan neprijatan, pomalo neuredan i neozbiljan detektiv koji ipak ima dara da napipa zločinca iako ponekad ume da greši. Backstrom je stoga svojevrsni umetnik među detektivima jer njegova forma istrage dozvoljava i mogućnost greške.

U švedskoj seriji BACKSTROM od pre par godina, dobijamo mnogo više kanonsku izvedbu ovog detektiva gde je on intuitivan ali veoma antipatičan istražitelj, sa mnogo mana, gafova, loših ljudskih osobina ali i sposobnošću da vidi šta jeste a šta nije trag.

I ova serija u tom smislu kombinuje nekoliko škola u pristupu seriji, ona je procedural, forenzički i psihološki, sa elementima whodunita, whydunita i sudske drame. Dakle, u seriji BACKSTROM u šest epizoda dobijamo slučaj od scene izvršenja do scene suđenja.

Nažalost, u prvoj sezoni kao gledalac sam dosta lutao u mislima dok sam ovo gledao i sezonu sam priveo kraju manje-više uglavnom slabo prateći šta se dešava jer sam negde na tom putu pogubio konce.

Kjell Bergqvist zaista od Backstroma pravi junaka koji ima niz neprijatnih ili barem antipatičnih osobina i navika. I svakako je uneo dozu komike, mada drugačije od onu koju je pružio Rainn Wilson. Međutim, svojom rolom nije uspeo da objedini sve elemente koji čine ovu priču već je njegov Backstrom ostao junak kog hrpa događaja, iako je on centralni protagonista, nekako nadilazi.

Serija za sada ima dve sezone i treću u najavi. I uprkos ovom utisku, odnosno nasuprot njemu, pogledaću još jednu sezonu jer me zanima da li ću slučaj u njoj uspeti bolje da ispratim.

BACKSTROM je serija koja ima dosta fundamentalnih problema ali osnovni je taj sa naracijom koji ako bi se rešio, svi ostali elementi bi se potom posložili i pokazali da ovo ima potencijal da bude solidno.

Нема коментара:

Постави коментар

PICO DE NEBLINA S01

Fernando Meirelles se poslednjih dana aktuelizovao kao reditelj prestižne i upečatljive televizije u serijama kao što su SUGAR i THE SYMPATH...