четвртак, 25. јануар 2024.

THE CURSE

THE CURSE je serija koju su kreirali Nathan Fielder i Benny Safdie i uprkos tome što ona po svom karakteru spada u nešto što mi nije blisko i ne prija mi, moram reći da sam u priličnoj meri uživao gledajući je i da me probudila radoznalost.

Reč je o indie komediji po žanru, ali razvučenoj na format serije gde Fielderov stil awkward komedije sa scenama u čijem se trajanju krije humor, zbiljna mogu da se razviju, a sve to je zatim pokriveno slojem satire, trilera, pa u samoj završnici i horora u klasičnom smislu ali ne i u klasičnoj izvedbi.

THE CURSE je serija o egzistencijalnoj teskobi a nju autori ispoljavaju kroz humor baziran na neprijatnosti, ispoljavanju anksioznosti junaka u psihološkoj studiji te kako rekoh trilerom i hororom. Sve to u priči o mladom bračnom paru koji pravi ekološki održive "pasivne" kuće i o svom projektu ekološkog naselja počinje da snima reality emisiju. Usput, kreću da se ponašaju oportuno da bi pojačali gledanost emisije i pospešili svoj biznis i muž biva proklet od jedne devojčice iz podsaharske Afrike. Međutim, istovremeno ovi junaci su opterećeni Woke kulturom, političkom korektnošću najvećeg mogućeg nivoa i svoje inhibicije crpe ne samo iz usko ličnog viđenja sebe samih već i iz presije da se moraju uklopiti u najmodernije društvene trendove.

Na tom putu ovi ljudi bivaju zgnječeni pritiskom i život im prerasta u užas, ne samo figurativno već i bukvalno, pa otud na kraju imamo i horora u seriji.

Kao što oni prave "pasivne" kuće i ja sam tokom gledanja osećao određenu "pasivnost", ovo nije bila serija koja me je direktno aktivirala ali mi jeste u svih deset epizoda bila veoma uzbudljiva i interesantna za razmišljanje, kako životno tako i estetsko.

Нема коментара:

Постави коментар

SUGAR S01

Serija SUGAR je impresivna na mnogo nivoa. Međutim, ako bismo izdvojili jedan koji je ključni onda je to svakako činjenica da je u njoj krea...