Temu potrage za nacistima nastavljamo kroz priču o španskoj seriji JAGUAR koju su za Netflix kreirali Ramon Campos i Gema Neira. Ova serija se dotiče nekih autentičnih istorijskih događaja i ličnosti ali ih smešta u generalno fikcionalni okvir.
Ekipa lovaca na naciste sačinjena je od španskih Republikanaca koji su posle poraza otišli u Francusku, tamo ih zatekao rat, okupacija i Višijev režim te su završili u nemačkim logorima. Iako su oni bili uhapšeni zbog ubeđenja i nisu bili planirani za istrebljenje, dosta ih je u tim logorima i ubijeno.
Jedna od junakinja je i kćer španskih republikanaca koja je bila u logoru što opet nije istorijski sasvim verodostojno jer se smatra da su samo muškarci odvođeni ali ona je pivotalna za priču pošto jedina može da prepozna doktora Ariberta Heima, SSovog zlikovca čija je brutalnost prema zatvorenicima bila ravna Mengeleovoj. On jeste istorijska ličnost i jedan od najtraženijih SSovaca u istoriji koji nikada nije ulovljen. Istovremeno on je očigledno interesantan španskim autorima jer se pretpostavlka da je preko Španije pobegao za Egipat. Tako se i jedan od nacista u EL SUSTITUTO zove Heim iako nije uverljivo da je 1982. bio u okolini Valensije.
Glavna ličnost oko koje funkcioniše mreža ODESSA u Španiji je Otto Bachmann, koji je fikcionalizovana verzija Otta Skorzenyja. Iako se Skorzeny smatra veoma važnom karikom za bekstvo nacista uz pomoć Vatikana, a ti "pacovski kanali" su prikazani i ovde, istorija ne beleži da je on pomogao Heimu. Elem, nema sumnje da je Bachmann u stvari Skorzeny, poklapaju se i izgled i poslovni uspeh i supruga koja se predstavljala kao rođaka Hjalmara Schachta, arhitekte Hitlerovog ekonomskog buma, pa ostaje nejasno što se njegovo ime ne pominje direktno.
Ove istorijske podatke pominjem zbog toga što ih serija dotiče a onda izneverava i donosi iznenađenja čak i za one koji poznaju ta pitanja. Počev od toga da nije bilo republikanskih osvetničkih grupa.
Serija je jednostavan, dinamičan krimić, sporadično manje inventivan pa samim tim i manje uverljiv u nekim elementima ali kada krene, ne zaustavlja se i lako se prelazi preko raznih nedoraslosti.
Glumačka podela je ekspresivna, ima u njoj veterana zlatnog doba španske televizije, rediteljska egzekucija je efikasna i bez suvišnih ukrasa što svemu daje old school ugođaj pored vremena dešavanje, a to je 1962. vreme zrelog frankizma.
Serija ima šest epizoda i imala je priličan odjek zbog teme mada ne i zbog izvedbe, pa se ipak ne može porediti sa skorašnjim španskim senzacijama.
Нема коментара:
Постави коментар