EL EMBARCADERO su kreirali Alex Pina, doajen španske televizije o čijem bogatom opusu dovoljno govori činjenica da su mu čak dve serije rimejkovane kod nas, a CASA DE PAPEL je putem Netflixa imala globalni domašaj, i Esther Martinez Lobato, njegova redovna saradnica.
EL EMBARACADERO je serija koja je nastala uporedo sa CASA DE PAPEL i ako bismo je već poredili sa našim serijama jer Alex Pina kod nas ima više kreacija od mnogih lokalnih pisaca, najsličnija je DUGU MORU.
Dakle, reč je o melodrami koja u sebi nosi elemente trilera i krimića. Serija je veoma vešto realizovana, glumci su harizmatični i upečatljivi u skladu sa najvišim televizijskim standardima a glavnu ulogu tumači Alvaro Morte kog i znamo iz CASA DE PAPEL.
Ono što je međutim najznačajnije iz domena tehnike pisanja jeste stil kojim se služi Pinina ekipa. Ovde se ponovo služe tehnikom koju su usavršavali u serijama VIS-A-VIS a doveli do vrhunca u CASA DE PAPEL.
Reč je o spajanju scena koje se dešavaju u različitim vremenima ali je svaka koncipirana sa punim dramskim potencijalom, dakle, scene u prošlosti nisu postavljene kao flešbek i nekakva ilustracija prošlog događaja koji mora da nam se prikaže, i sve to je dopunjeno sa još dve tehnike a to je postavljanje scene u nekom neutralnom vremenu i prostoru koji identifikujemo tek kasnije, i građenje lažnog rakorda gde se suspense radi u paralelnoj radnji koja deluje kao da je povezana ali zapravo je čine razdvojeni procesi.
Ovu tehniku Pina koristi u svim domenima kreiranja drame, ne samo u scenarijima već i unutar scena u kojima na taj način iskazuje unutrašnji život junaka.
Prva sezona ove serije rešava osnovni odnos među karakterima ali ne i misteriju kojom se bavi istraga, tako da možemo reći da nije u potpunosti standalone, što joj u mom sagledavanju malo umanjuje domet. Pa ipak, za one koje zanima ova tema a naročito pisanje televizijskih scenarija, svakako spada u nešto što treba da pogledaju.
Нема коментара:
Постави коментар