THE LOUDEST VOICE je adaptacija knjige Gabriela Shermana koju su uradili Tom McCarthy i Alex Metcalf za kablovsku mrežu Showtime i u njoj su se pozabavili slučajem Rogera Ailesa i Fox Newsa. McCarthy i Metcalf uspevaju da obuhvate period od osnivanja Fox Newsa sredinom devedesetih do njegove smrti tako što svaku epizodu vezuju za jednu ključnu godinu.
Primarne teme su naravno Ailesove medijske strategije i njegov odnos prem ženama, kako supruzi tako i brojnim zaposlenicama koje je ucenjivao na najrazliičitije načine i seksualno uznemiravao. McCarthy i Metcalf uspevaju da pronađu balans između ova dva elementa tako da svaki isprate do kraja. Ailes je prikazan kao harizmatični džangrizavi negativac i cinik koji ipak veruje u konzervativno viđenje Amerike, iako njime povremeno svesno manipuliše u svoju korist. Međutim, jasno j da Ailes ne bi postigao sve to da nije verovao u ideje koje su zastupali njegovi mediji. Iako Ailesov slom koincidira sa Trumpovim usponom, i ova serija prikazuje njegov značajan uticaj na izbor aktuelnog predsednika SAD.
Russell Crowe je senzacionalan u ulozi Ailesa. Možda on više nije u formi da bude vrhunska zvezda ali jeste sposoban da karakterno isprati ovakav lik i to ispod teške maske koju je verovatno bilo zastrašujuće naporno aplicirati svaki dan. Jedna od dilema bilo je zašto i Sienna Miller igra Beth Ailes pod maskom ali odgovor je dosta jednostavan. Morali su uzeti Russellovu ispisnicu da mu igra ženu jer bi starija glumica i on pod maskom dekoncentrisali publiku zbog percipirane razlike u godinama. Ovako su oboje pod maskama i izraz je konzistentan.
Nisam bio fan filma sa kojim se McCarthy proslavio ali THE LOUDEST VOICE upravo jeste ona priča o novinarstvu na koju je pretendovao SPOTLIGHT. Dakle, ovo jeste ozbiljna studija novinarstva pod kontrolom ideologije i biznisa.
Jer, na kraju krajeva, Ailesova ideologija je sama po sebi bila adut Fox Newsa i učinila ga je najgledanijom mrežom. I Murdoch je tu ideologiju tolerisao velikim delom jer je donosila novac iako je Ailes relativno brzo otišao bitno dalje od desnog okvira u kome je Murdoch dotle bio. Dakle, Murdoch jeste desničar ali Ailes nije ilustracija njegove ideologije već njegove poslovne strategije i želje da zaradi novac.
Serija je suptilno, izvanredno režirana, dinamična je što je pravo osveženje u danima Peak TVa i apsolutno ima svoje mesto u periodu kada se emituje SUCCESSION, HBO serija nastala po scenariju Jessea Armstronga inspirisanom porodicom Murdoch.
Ova serija je i poziv da se pročita nekoliko knjiga o Ailesu, ne samo naslovna već i još neke jer je njegov modus operandi još za života privukao pažnju teoretičara medija, politikologa i marketinških stratega.
Ova serija ni u jednom trenutku ne tone u teoriju zavere, i zaptavo jedini junak sa takvim pogledom na svet je sam Ailes koji ponekad i samome sebi falsifikuje stvarnost, a ne isključivo gledaocima Fox Newsa.
Bivši i aktivni novinari su ostvarili značajnu ulogu u istoriji Holivuda kao scenaristi, ali smo na prvi istinski važan film o novinarstvu čekali dosta dugo, do Pakulinog ALL THE PRESIDENT’S MEN koji i dan-danas svojom izuzetnom estetikom i darom ovog autora za političko i napeto stoji kao remek-delo ravno podvigu ljudi o kojima govori.
U toj epohi Holivuda sedamdesetih nastao je i film NETWORK koji na briljantan način biva parafraziran u završnici serije THE LOUDEST VOICE kada Ailes želi da se obrati naciji preko vlastite kablovske televizije, ali se to ispostavlja kao nemoguće. U tom amoku pred neumitni slom, Ailes pokazuje da su mu se realnost i fikcija potpuno pomešali i da je na kraju krajeva on više bio showman nego newsman.
Нема коментара:
Постави коментар