DIRK GENTLY'S HOLISTIC DETECTIVE AGENCY Maxa Landisa je jedna od najboljih televizijskih serija ove sezone. Britanska adaptacija koju je radio Howard Overman je bila kvalitetna, ali Landisova odlazi korak dalje, između ostalog i zbog toga što je Overmanova bila vrlo britanska po svom karakteru, svedena i fokusirana na tražnje neobičnog u običnim stvarima dočim američka ima u sebi sav barok holivudskog pristupa, sa obiljem neobičnog u običnom, ali i masom neobičnog, sa dosta povremeno visokooktanskog humora, akcije, fantastike, pa i humora. Dok je Overmanov GENTLY suštinski bio aproprijacija Holmesa samo u drugom ključu, Landisova serija pomera holmesovsku paradigmu koja opstaje u osnosima glavnih junaka u domen buddy cop filma.
Landisova serija istovremeno uspeva da bude izuzetno komična, da dekonstruiše i parodira žanr a potom da ga na neverovatan način uz visok stepen ubedljivosti i reaktuelizuje. Otud, ova serija jeste komična i apsurdna ali spada i u red žanrovski ubedljivijih radova u ovom trenutku na televiziji.
Ono što je međutim ključni adut ove serije jeste njen stil, i u scenarističkom i u vizuelnom pogledu. Seriju je režiralo nekoliko filmskih reditelja - Dean Parisot, Paco Cabezas i Tamra Davis i taj "filmski" stil se itekako oseća. Serija je pripovedački zgusnuta, intenzivna, takva je i vizuelno i slobodno se može reći da se obraća publici koja je do sada već prezupčila u pogledu gledanja filmskog i televizijskog programa - dakle NAMA.
Glumačka podela je izvanredna, pored dokazanih kadrova tu su i nova imena kao što je Hannah Marks za koja verujem da će ostaviti svoj pečat u geek kulturi.
Vest da je DIRK obnovljen za drugu sezonu ispunjava me velikom radošću i optimizmom. Za razliku o STRANGER THINGS koja mi deluje kao idealan event series, DIRK zaista nudi prostor za open-ended pristup.
Нема коментара:
Постави коментар