субота, 31. октобар 2020.

CARNIVALE

Sa nedopustivim zakašnjenjem, pogledao sam jednu od ključnih serija u protekloj deceniji - CARNIVALE. Daniel Knauf je zbilja autor sa neverovatnom karijerom. Izuzev serije CARNIVALE i pre i posle nje, njegova karijera je sačinjena od ostvarenja koja se manje-više nisu izdvajala, uprkos činjenici da je upravo ova serija možda na najbolji način uspela da zarobi sve ono što je činilo HBO serije "savremenim romanima". Širina zamaha, razrada karaktera, digresije, sve to činilo je CARNIVALE delom koje odstupa od konvencionalnih postulata dramaturgije, i pomera se od drame ka epskim strukturama a sa druge strane, sve to je realizovano u savršeno kontrolisanom stilu, sa dve sezone koje ipak nigde ne zalutaju, koje u svakom smislu nekuda vode.

CARNIVALE je ugašen posle dve sezone i ostala je želja da se serija nastavi i da se na neki način priča zaokruži. Što se mene tiče, mislim da je serija obustavljena u pravom trenutku i da je priča zaokružena u pravoj meri. Da se išta od koncepata koji se otvaraju na kraju dalje razrađivalo, postojao bi veliki rizik da sve ovo pođe putem LOSTa i da se perpetuira do tačke u kojoj više ništa nema smisla. Otud stvari koje se na kraju dvanaeste epizode druge sezone započinju meni više deluju kao znak da večita borba o kojoj serija govori traje i dalje nego kao cliffhanger za neka dalja dešavanja. Rekao bih da verovatno ima i potpuno suprotnih viđenja ove situacije, a i sam Knauf govori o zapravo šest sezona serije kojima bi se obuhvatile sve Tri Knjige.

Moguće je da smo ostali uskraćeni, ali isto tako mislim da je briljantno kada serija završi svoj put dok je na vrhuncu. Zaista je mali broj serija uspeo u tome, što je negde i očekivano - serije su samo u najređim slučajevima dela sa umetničkim pretenzijama.

Knauf je pisao dosta epizoda ali nije bio dominantan scenarista. Reditelji su takođe bili razni sa izvesnom dominacijom Rodrigo Garcie u odnosu na ostale. U pogledu dizajna i atmosfere, CARNIVALE je besprekoran i takav gothic ugođaj u periodu Dustbowl Depresije teško može da se dostigne. Doduše, CARNIVALE je imao film look i zbog toga što je bio prilično skup za HBO standarde pa samim tim i nerentabilan.

Clancy Brown je definitivno na osnovu ove serije učvrstio svoju poziciju kao go-to guy kad je reč o opasnim, tvrdim teksaškim ili retro junacima, i nekoliko njegovih kasnijih uloga proističe iz role Oca Justina u ovoj seriji. S druge strane, Nick Stahl i Clea Duvall su dobro iskoristili svoj indie stil glume kako bi dodali novu dimenziju svojim likovima i ovde su dali dobar karakterni vajb nasuprot personality actora kakvi su Clancy Brown ili Patrick Bauchau, pa u krajnjoj liniji i sam John Savage.

CARNIVALE je u svakom smislu izuzetno dostignuće, i serija čiji je rok trajanja izuzetno dug. Ne samo da će HBO još dugo profitirati od ove serije i nadoknaditi sve gubitke koje je imao pri inicijalnom emitovanju već smatram da je CARNIVALE među serijama koje će se vremenom i jače održđati od nekih poznatijih HBO serija. Prirodno je da posle ukidanja serije, HBO prema CARNIVALEu nema odnos kao prema svom velikom poslovnom uspehu i pravom potezu. Koliko god želeo da bude "više od televizije" HBO na kraju krajeva ostaje kablovski kanal. Međutim, CARNIVALE će sigurno dobijati sve značajnije mesto u hijerarhiji projekata kojima se HBO ponosi.

U vreme izlaska, HBO je optuživan zbog serije CARNIVALE da se umislio i počeo da traći previše strpljenja od svojih gledalaca. Smatram da u slučaju ove serije to nije tačno i da je upravo ovo instanca u kojoj je postignut optimum enigmatičnosti i pretenzije. Tek kasnije će zapravo nastupiti vreme takvih serija, npr. LUCK posle kojih će uslediti "veliki povratak obične televizije" na HBO sa Sorkinovim NEWSROOMom. Pad je bio neumitan ali CARNIVALE nema veze sa njim.

Нема коментара:

Постави коментар

PICO DE NEBLINA S01

Fernando Meirelles se poslednjih dana aktuelizovao kao reditelj prestižne i upečatljive televizije u serijama kao što su SUGAR i THE SYMPATH...