петак, 30. јун 2023.

NEMIRNI

Moram priznati da duže vreme nisam gledao naše serije, međutim NEMIRNI su mi privukli pažnju jer je reč o ekranizaciji romana Marka Popovića koji sam čitao i podržao u vreme izlaska.

Veoma sam radoznao da vidim koja će nacionalna televizija emitovati ovu seriju jer je u pogledu prikaza nasilja i seksa veoma provokativna za naše standarde.

Sama serija ima izrazite Peak TV ambicije pre svega u pogledu toga da želi da se odmakne od klišea žanrovskog izraza kakav inače postoji kod nas. Dok je sam roman veoma prepoznatljiv po svom žanrovskom rukopisu, serija je potpuno obrnuta. Rekao bih da su scenaristi dosta radili na tome da gledaoci moraju da investiraju pažnju i vreme kako bi se uključili u priču, bez klasičnih žanrovskih prečica.

U izvesnom smislu, ta Peak TV ambicija se isplatila ali je većim delom zapravo skupo plaćena.

Naime, serija NEMIRNI nekih desetak epizoda "nikako da počne", jako je teško pratiti veliki broj likova i njihovih sudbina koje su povezane ali nije baš jasno na koje načine i kakve veze to ima jedno s drugim. Koliko sam zapazio kod malobrojnih ljudi koji su pokušavali da prate, uglavnom su i odustajali zbog tog utiska da serija nikako ne počinje, da se ne može razaznati kuda se stvari kreću i zašto bi iko investirao vreme.

To će svakako takođe biti veoma veliki izazov za nacionalnu mrežu koja se bude opredelila da emituje ovu seriju, pored već navedenih pitanja seksa i nasilja.

Sam žanrovski aspekt posle celog tog Peak TV pristupa teško da može ostati ubedljiv. Sama priroda kriminaliteta kojom se bave ovi junaci je bizarna, podrazumeva razne neverovatne stvari kao što su prerušavanja, dvostruki životi, saradnje sa službama bezbednosti, ubice blizanci, narko biznis, zamene počinilaca krivičnih dela, i to nisu baš stvari koje se mogu prodati kao neki superozbiljan sadržaj, već više pripadaju nekoj stripovskoj stilizaciji. Međutim, poprilično je neodoljivo gledati kad glumci smrtno ozbiljno drže solilokvije o nekim potpuno neverovatnim događajima.

Ta sinergija nečega što ozbiljno koketira sa trešom i jako ozbiljne izvedbe u stvari i čini tu dijaboličnu privlačnost ove serije u mom slučaju, i to me je verovatno i učinilo jednim od retkih ljudi koji su pogledali svih dvanaest epizoda.

Ovo je redak slučaj kada jedan bez sumnje slabo izveden sadržaj umesto da bude dodatno pogoršan enormnom pretenzijom njome biva popravljen. Ta pretenzija da gledamo nešto jako ozbiljno i važno, a u korenu svega je jedan dosta veseo treš, meni je uspevala da drži pažnju.

Isto tako imao sam utisak da su se svi sektori ekipe maksimalno trudili, što je sve ređe u našim serijama. Direktor fotografije Vladan Pavić uložio je evidentan trud. Scenografi su pronašli jako zanimljive lokacije. Glumci se maksimalno trude premda je podela u nekim aspektima gotovo amaterski koncipirana, sa veoma sličnim glumcima koje je zbog nedovoljne profilisanosti likova teško razlikovati i malo sam ih mešao, ali to ne menja na stvari, trud je evidentan. Doduše, kako su duplirani glumci, duplirani su i likovi, i to onda nikome ne olakšava posao, ni ekipi ni gledaocima.

Recimo, Rale Milenković glumi sa groznom perikom a realno mislili bismo da ima groznu periku čak i da mu je zaista izrasla kosa jer ga znamo kao osobu bez kose. To su neki gotovo infantilni gafovi koji će svakako biti odbojni publici bez jakog forenzičkog strpljenja koje imam ja, gde takve stvari ne da nisu odbojne već su svojevrsni poziv na još veći pozor.

Međutim, i Milenković se veoma trudi i pokušava da napravi nešto zanimljivo od svog lika i daje mu dozu ambivalentnosti, dovodeći jednog čistog negativca maltene do statusa antiheroja.

Otud, uprkos nizu ogromnih problema u materijalu, zamisli i režiji, trud i ambicija jesu nešto što je meni držalo pažnju i to mi je zaista imponovalo. To naravno ne znači da NEMIRNI mogu da pruže mnogo publici koja nema tu vrstu profesionalne zainteresovanosti, ali to me u krajnjoj liniji ne zanima jer sam na kraju dobio pogledao nešto veoma zanimljivo, jedan od onih slučajeva gde su autori krenuli da snime nešto veličanstveno ali usput zaboravili da snime nešto dobro.

Нема коментара:

Постави коментар

SUGAR S01

Serija SUGAR je impresivna na mnogo nivoa. Međutim, ako bismo izdvojili jedan koji je ključni onda je to svakako činjenica da je u njoj krea...