Adaptacija knjige Stephanie Land MAID prva je overa Netflixa za starog lisca Johna Wellsa. Njegova dugogodišnja saradnica Molly Smith Metzler kreirala je seriju baziranu na ovoj autobiografskoj knjizi o ženi koja sticajem životnih okolnosti upada u sistem socijalne zaštite i u njemu kreće da živi radeći najniže plaćene poslove, poglavito kao spremačica.
John Wells je u seriji SHAMELESS našao energiju i bizaran crni humor u životu najnižih američkih klasa, pa ne treba da čudi što je i njegova serija MAID iako bitno manje komična puna životne energije. Margaret Qualley je u centru, Andie MacDowell je tu kao njena majka koja pati od bipolarnog poremećaja - što je bitan motiv i u SHAMELESSu - i ova mlada glumica zaista nosi celu seriju. Srećom, Margaret Qualley je napravila izuzetnu ulogu, donela je svu višeslojnost životne situacije ove junakinje i pružila jednu od najupečatljivijih uloga ove televizijske sezone.
Wells je režirao nekoliko epizoda ove limited serije, na njenom početku i na kraju. U post-SHERLOCK svetu televizije, način na koji Wells koristi grafička rešenja bankovnog računa i SMSova glavne junakinje nije toliko nov, ali recimo scena suđenja u kojoj nerazumljiv pravni govor rešava time što pravnici ponavljaju reč LEGAL kada su posmatrani iz vizure glavne junakinje daje jednu veoma zanimljivu inovaciju u prikazu proceduralnih pitanja kada su ona bitna za razvoj priče ali nisu glavna tema.
MAID je u svojoj suštini jedna klasična problemska priča, ali u izvedbi Wellsove ekipe uspeva da joj pruži s jedne strane ozbiljne fundamentalne kvalitete stare škole a s druge i poneku vrlo lepu inovaciju. MAID je serija svog vremena, sa old school duhom i zavređuje pažnju.
Нема коментара:
Постави коментар