WE ARE WHO WE ARE Luce Guadagnina je nastala u sličnom aranžmanu italijanskog Sky i HBOa i zaopravo nadovezuje se na prisnu saradnju HBO i italijanskih kuća koja kreće još iz osamdesetih kada su imali nekoliko zajedničkih mini-serija i filmova.
WE ARE WHO WE ARE kreirali su Luca Guadagnino, Sean Conway, Paulo Giordano i Francesca Manieri. Ova serija je išla nešto posle Levinsonove uspešnice EUPHORIA i u izvesnoj meri je slična, ali nije tako efektna, nema tako jaku emociju, nema tako sveobuhvatnu estetizaciju i mnogo više pati od manirizma.
Dok su junaci serije EUPHORIA na sličan način mladalački izgubljeni, pa čak na sličan način i u seksualnoj konfuziji, Guadagninovi junaci u svemu tome nekako gube emociju i vrlo često postaju iritantni. Otpor prema junacima ove serije nije u tome što su oni queer, ili rodno neodređeni ili seksualno zbunjeni već što su budale, a budale su jednim delom i zbog toga. Guadagnino možda i ne želi da nam probudi neku emociju prema njima, možda želi da se drži maksime iz naslova da "to su što su", ali onda će nas izmaći i "euforija" iz Levinsonovog naslova.
Za Srbe je od posebnog značaja što su glavni junaci ove serije deca američkih vojnih lica u Avijanu. Kad se vidi stepen njihove dekadencije, teško je naći srpskog domaćina koji se neće obradovati tome u šta se izvrgla Amerika. Na sve to Luca Guadagnino to sve tretira dosta suvo, na nekoj čudnoj razmeđi između tog nekog modernog art housea sa junacima koji se smucaju po prostoru, vole da zaplešu, imaju oniričke muzičke scene, a opet sve to realizovano u nekom verite maniru a opet s nekim uticajima svega i svačega, često nekoherentno sklopljenim, i opet pa modernog art house realizma.
Levinson ima slične uticaje ali artikulisane na jedan veoma snažan, mišićav i estetski zaokružen način, spreman za holivudsku konzumaciju po izoštrenosti i ubitačnosti. Kod Guadagnina je to sve evropski, često na granici parodije onoga čega se poduhvata.
Ali uprkos tim junacuima čija zbunejnost i budalastost izaziva nelagodu, WE ARE WHO WE ARE je zanimljiva serija koju vredi videti, naročito ako se bavite filmom, jer ona jeste katalog mnogih postupaka koji su sada u zenitu, a možda čak i u zalasku, a ovde su primenjeni na televiziji.
U tom smislu, Guadagnino je kao drugo najveće aktuelno ime italijanskog filma posle Sorrentina, napravio nešto "prepoznatljivo svoje", ali je malo katalogizovao i ono što drugi rade na sceni. Samim tim, što se HBO tiče, već činjenica da su ovo proizveli je pobeda.
Нема коментара:
Постави коментар