петак, 28. новембар 2025.

WOLCOTT

Jedno od rutinskih pitanja na kvizovima o krimićima jeste ono o prvom detektivu druge boje kože koji je bio glavni junak britanske televizijske serije.

Ipak, izgleda da je BBC nametnuo netačan odgovor i da je zapravo WOLCOTT onaj koga smo tražili.

Na Srpsku novu godinu 1981. izašla je prva epizoda ove četvorodelne mini-serije i iz večeri u veče je dominirala britanskim televizijskim prijemicima. Priča o detektivu jamajkanskog porekla koji se upliće u kriminalnu zaveru u Istočnom Londonu naišla je na osude sa svih strana. Konzervativnoj publici je smetalo nasilje, etničkim manjinama je smetalo što su prikazani kao žrtve i kriminalci, i reklo bi se da je reakcija javnosti sprečila ideju da se ovaj lik pojavi u seriji koja će duže trajati, a što je verovatno bila zamisao.

Međutim, WOLCOTT je sačuvan, čak i izdat na kućnim formatima i reč je o jednoj izvanrednoj seriji. Glavna zvezda serije po mom mišljenju je reditelj Colin Bucksey.

Bucksey je čovek izuzetne karijere ali isto tako i jedan od onih britanskih profesionalaca koje uzimamo zdravo za gotovo. Gotovo isključivo posvećen televiziji, Bucksey ni kad je imao hit film na VHSu kod nas (DEALERS) nije bio poznat po imenu.

No, kad reditelja sa britanske televizije u Americi pod svoje uzme Michael Mann i kad on nastavi da radi sve do danas, i potpiše se na mnogim bitnim i visokoestetizovanim serijama, nema sumnje da je reč o znalcu.

WOLCOTT je u tom smislu, rediteljski magnum opus. Sigurnost, maštovitost kadriranja i inscenacije, atmosfera i dinamika, sve je na nivou koji je svojstven navećim majstorima te epohe kao što su Martin Campbell i Ian Toynton. Lokacije tog urbanog pakla, neke autentične a neke izabrane da liče iskorišćene su kao zaseban lik u seriji, a doza nesputane rediteljske energije i atmosfere lica mesta suptilno je obojena narativnim žargonom preuzetim iz američkog filma, koji samo doprinosi da se digne britanski postupak na još viši nivo.

ATV je voleo da internacionalizuje svoje ambicioznije produkcije uvodeći američke glumce i ovde je Christine Lahti dobila uverljivo postavljenu ulogu američke expat novinarke naseljene u Londonu koja pokušava da se upetlja sa Wolcottom u svakom pogledu.

George Harris igra naslovnog junaka, sa atipičnim vajbom za crnu zvezdu tog vremena, donoseći nešto britansko u nišu kojom tada još uvek dominiraju američki glumci. Ako imamo u vidu da je George Harris dobio priliku da igra prvog naslovnog detektiva koji je nosilac serije, jasno je da smo tek tada počeli da se navikavamo na ideju britanskog crnog leading mana.

Ostatak podele je izvanredan, i predstavlja izvanrednu podršku glavnim likovima.

Scenaristi ove serije su optuživani za "američki pristup", ali ako se pod njim podrazumeva želja da se kriminalistički zaplet obogati malo radoznalijom katalogizacijom postojećih društvenih konflikata i da priča izvan policijskog okvira smesti u socijalne okvire, onda on ovde svakako nije smetao.

Naročito jer Colin Bucksey nije dozvolio da išta od ovoga u bilo kom trenutku postane neka didaktička,naivna i opterećujuća froma školskog programa prerušena u krimić.

No, WOLCOTT je punokrvni krimić koji u svakom pogledu, ali pre svega rediteljski, zaslužuje da i danas živi. Isprva je procenjen kao potrošna roba široke potrošenje, ali čini mi se da to nije bio

Нема коментара:

Постави коментар

THE LAST FRONTIER S01

Jon Bokenkamp je veoma uspešan televizijski poslenik ali pre svega na network nivou. Richard D'Ovidio je njegov saradnik. Njihov dolazak...