субота, 31. октобар 2020.

SHAMELESS US S01

Pogledao sam prvu sezonu američkog rimejka SHAMELESSa. Kada se pojavio ovaj rimejk kultne britanske serije koja je meni bila jedan od uvoda u savremenu britansku televiziju, prva epizoda je bila verbatim rimejk Abbottove, i delovalo mi je besmisleno za gledanje. Međutim, sada posle šest sezona, imam razloge da joj se ipak posvetim jer se ispostavilo da serija već posle prve sezone počinje da odstupa od Abbottovog originala i da ima još jedno vrlo bitno svojstvo - izgleda da nije potpunla u dekadenciju i besmisao koji je uhvatio Abbottovu seriju već u četvrtoj sezoni.


John Wells je velemajstor, jedan od retkih superproducenata američke televizije koji mejnstrim sadržaje dovodi nadomak cable nivoa. A SHAMELESS jeste cable serija, razvijana je za HBO a ide na Showtimeu. Ipak, njegovo iskustvo u hendlovanju dugotrajnih serija poput THIRD WATCH ili ER, omogućilo mu je da održi nivo.


Za početak, Wellsova adaptacija Abbottovog izvornika je dosta dobra i amerikanizacija je dobro izvršena. Mark Mylod, reditelj ključnih epizoda britanske serije, radio je ključne i u američkoj i našao je taj specifičan šmek Čikaga, na isti način kao što je tamo estetizovao Mančester. Štaviše, zbog raznovrsnije klime, Čikago je ponudio nešto više različitih elemenata kao lokacija.


Indie afektacije Williama H. Macyja su utišane, iako David Threlfall ipak ima kudikamo ubedljiviju auru Franka Gallaghera, dočim je mlađa podela apsolutno na nivou britanske, sa Emmy Rossum koja je bolja Fiona od originalne.


Ima tu i autentičnih otkrića kao što je recimo Cameron Monaghan koji je sada jedno od najupečatljivijih lica američke televizije.


Osnovni kvalitet Wellsove amerikanizacije Abbottovog izvornika je to što uspeva da adaptira neke britanskje socijalne okolnosti, prikaz welfare programa itd. na američke okolnosti, a to mi je delovalo kao potencijalno najosetljiviji i neprevodiv segment. Stoga sam jako radoznao da sada ispratim kako će ići serija kada se potpuno bude "odlepila" od britanske.

Нема коментара:

Постави коментар

A SMALL LIGHT

Od reditelja koje pratim sa najvećom pažnjom, verovatno najveći delay između izlaska nečeg novog i dolaska toga meni na istinu, ima Susanna ...